Bu Blogda Ara

16 Aralık 2017 Cumartesi

Cihan Saçlıoğlu - Felsefenin Kuantum Mekaniksel Temelleri PDF



Prof. Dr. Cihan Saçlıoğlu 8 Nisan 2002 günü istanbul'da Türkiye
Bilimler Akademisi Akademi Konferansları Programı çerçevesinde
"Felsefenin Kuantum Mekaniksel Temelleri" konulu bir
konferans vermiştir.
Prof. Saçlıoğlu konuşmasında klasik fiziğin, felsefeyle birlikte,
gündelik yaşamla ilgili güncel nitelikli gözlem ve deneyimlerin
açıklanmasını mümkün kılan uğraş alanları olarak görüldüğünü
belirtmiştir. Kuantum fiziğinin ilke ve kurallarının geçerliliği ise
yaygın görüşe göre atom ve atom altı sistemlerin soyut dünyasıyla
sınırlı kalmaktadır. Sayın Saçlıoğlu kuantum fiziğini, relativistik
kuantum mekaniğini ve kuantum alan teorisinin temel
kavramlarını açıklamış, verdiği örneklerle bu bilim alanlarının ya
da kısaca kuantum fiziğinin, geliştirdiği temel ilke ve kavramların
makro dünya için de geçerliliği olduğunu, günlük yaşantının
anlaşılamamış, ancak kanıksamış pek çok olgusuna açıklamalar
getirebildiğini ortaya koymuştur. Bunların ötesinde, dünyamızın
tanıdığımız şekliyle varoluşunun bu temel ilkeler ve kavramlarla
açıklanabildiğin! ifade etmiştir.
Prof. Saçlıoğlu'na konferansı için Türkiye Bilimler Akademisi adına
teşekkür ederim.
Saygılarımla,

Prof. Dr. Engin BERMEK
Akademi Başkanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KİTAP: Zbigniew Brzezinski - Stratejik Vizyon

Stratejik Vizyon PDF