Bu Blogda Ara

9 Ocak 2018 Salı

OKU: Cemal Süreya Seçkiler


Türk şair ve yazar. Adı Cemalettin Seber'dir.  1931 yılında Tunceli Pülümür'de dünyaya gözlerini açtı. 9 Ocak 1990 yılında İstanbul'da vefat etti. Çocukları Ayçe Seber ve Memo Emrah Seber'dir. Bazı güzel mısralarını hatırlatmak istiyorum sizlere, tüm şiirlerini kopyala yapıştır yapabilirdim bu çok kolay, fakat derin anlamlı güzel mısralarını bulmaca misali sizlerle buluşturmak bana daha zevkli geldi. Keyifli okumalar dilerim.


Aşk Şiirinden

Oysa kalbim işte şuracıkta çarpıyordu 
Şurda senin gözlerindeki bakımsız mavi, güzel laflı İstanbullar 

Şurda da etin çoğalıyordu dokundukça lafların dünyaların 
Öyle düzeltici öyle yerine getiriciydi sevmek 
Ki Karakoy köprüsüne yağmur yağarken 
Bıraksalar gökyüzü kendini ikiye bölecekti 
Çünkü iki kişiydik 

Cigarayı Attım Denize

Biz eskiden de en aşağı böyleydik senlen
Bir bulut geçiyorsa onu görürdük
Bir minarenin keyfine diyecek yoksa onu
Bir adam boyuna yoksulluk ediyorsa onu
Ne zaman hürlüğün barışın sevginin aşkına
Bir cıgara atmışsak denize
Sabaha kadar yandı durdu




En sevdiğim şiirlerinden Göçebe'den bir seçki

Bir de yine sevgili çocuk 
Biliyorsun kişi tutkularıyla 
Yalnızlığını adlandırıyor o kadar 

Arkada bir su devrile devrile akıyor 
Rastgele bir ağaca soruyorum 
Bir şey var sanki onu soruyorum 
Değil orda diyor belki biraz daha ilerde 
Tanrı meleğini ağırlamaya çalışan 
Ataerkil bir aile gözümü alıyor 

Dedelerin yüzlerinde erozyon 
Silip götürmüş bütün evetleri 

Annelerinse ağızlarında hiyeroglif 
Babalarınsa ağustoslar atasözleri 

Amcalarınsa avdan boş dönüyor elleri 
Teyzelerse elleriyle yargılıyor gök güzelliğini 

Ablalarınsa boyunları soru işareti 
Ağabeylerse utançlarından emrah 

Sıralanmışlar su boylarına 
Bıçakla soyuyorlar kelimeleri 

Ya suya giden küçük kızlar 
Onlar 
Tıpkı o kuşlar gibi 
Uçan daha bir süre 
Sonra da vurulduktan 

Bir mezarın doğurduğu iştahlı bir çocuktur Anadolu şiiri..

Sizin Hiç Babanız Öldü Mü? (Umarım anne acısından sonra bu duyguyu çok erken yaşamam ve gerçekten bir acının yaşanmadan bilinmeyeceğine ağır inanırım, devasa bir acının şiiri)

Sizin hiç babanız öldü mü?
Benim bir kere öldü kör oldum
Yıkadılar aldılar götürdüler
Babamdan ummazdım bunu kör oldum
Siz hiç hamama gittiniz mi?
Ben gittim lambanın biri söndü
Gözümün biri söndü kör oldum
Tepede bir gökyüzü vardı yuvarlak
Söylelemesine maviydi kör oldum
Taşlara gelince hamam taşlarına
Taşlar pırıl pırıldı ayna gibiydi
Taşlarda yüzümün yarısını gördüm
Bir şey gibiydi bir şey gibi kötü
Yüzümden ummazdım bunu kör oldum
Siz hiç sabunluyken ağladınız mı?

Daha atılacak tonla şiiri var ustanın fakat can sıkmak şöyle dursun, okuduğundan etkilenen bünyeler için bazen iyi etkiler yaratmıyor böyle durumlar. Okuduğunuz için teşekkürler.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KİTAP: Zbigniew Brzezinski - Stratejik Vizyon

Stratejik Vizyon PDF